Köp- och leveransvillkor -- GDPR

 

Företags uppgifter

 

Tre Lammproducenter AB

Vennebjörke 182

598 94 Vimmerby

Org nr:559058-4933

Leveransvillkor

 

Normal leveranstid är cirka 3-7dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar vanligtvis med DHL, utleverans tisdagar och torsdagar, vid akuta ordrar kontakta oss! 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

För att kunna erhålla god service och attraktiva priser sker leverans av vissa produkter direkt från tillverkare, vilket kan medföra att ordern kommer att kunna levereras vid fler än ett tillfälle, ställer detta till problem för dig som kund, meddela vid beställning av varorna.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan* (*gäller ej trästolpar).

 

OBS! Frakttillägg för tryckimpregnerade stolpar tillkommer, vänligen se produktbeskrivningen under respektive produkt.

Vid beställning av trästolpar skall kunden kunna lossa dem med hjälp av traktor/lastmaskin eller dylikt.

 

Restorder

Vid restorder skickas restnoterad vara fraktfritt när den är åter i lager, du som kund har möjlighet att avbeställa fram tills dess vi har skickat ordern.

 

Export

För order utanför Sveriges gränser kontakta oss för fraktkostnad och köpvillkor.

 

Ägarförbehåll

Tre Lammpruducenter AB förbehåller sig rätten till det försålda intill full betalning erlagts.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. 

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, stolpar och nät). 

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år), om inte annat anges.

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Returer skall skickas till:

Tre Lammproducenter AB

Hornsund

642 93 Flen

0706333380

 

Betalningsalternativ

Privat/enskildfirma

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • 0 Kronor i avgift 
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

Företag:  

-Faktura 20dagar

Vid godkänd kontroll, annars förskottsbetalning

 

Reservationer

Vi reserverar oss för ev skriv och tryckfel, samt ändringar i tekniskdata.

 

GDPR

Den 25 maj 2018 börjar en ny EU-förordning gälla: GDPR (General Data Protection Regulation) vilken ersätter den tidigare svenska Personuppgiftslagen (PUL).

Den nya lagen syftar till att skydda individen på näten och reglera hur företag får hantera dennes personuppgifter i marknadsföringssyfte.

För dig kommer det inte att vara så stor skillnad, men kraven på hur vi företag får behandla personuppgifter skärps.

Integritet och säkert...

Vi hanterar alla personuppgifter med integritet och lämnar aldrig ut dem till tredjepart. Beroende på i vilken kanal du kom i kontakt med oss kan vi ha samlat in olika person-uppgifter. Utöver de uppgifter du själv angett kan vi ha samlat in företagstillhörighet och eventuellt intresse i vårt erbjudande.

Integritetspolicy: Tre Lammproducenter AB arbetar för att säkerställa att din integritet skyddas vid användning av våra tjänster. Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska behandlas och skyddas. Denna integritetspolicy gäller Tre LammproducenterABs kunder.

Vem ansvarar för dina personuppgifter? Tre Lammproducenter AB, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som behandlas inom bolaget, samt av våra biträden.

Var lagras dina personuppgifter? De uppgifter som vi behandlar om dig lagras inom Europeiska Unionen. All behandling av dina personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning.

Vad för slags personuppgifter samlar vi in? Vi samlar in personuppgifter som behövs för att utföra vårt uppdrag hos våra kunder. De personuppgifter som vi behandlar är framförallt kontaktinformation såsom namn, telefonnummer och adress.

Hur använder vi dina personuppgifter? Vi använder dina personuppgifter i följande ändamål:

• För att bearbeta våra kunders beställningar.

• För att skicka dig aviseringar om leveransstatus.

• För att kontakta dig vid eventuella problem med leveransen av dina varor, eller för att säkerställa vårt garantiåtagande.

• För att besvara dina frågor.

• För att skicka löpande information eller erbjudande och reklam.

Vi sparar dina uppgifter så länge som det krävs för att uppfylla ovanstående ändamål, eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta. Därefter raderas dina personuppgifter.

Vilka är dina rättigheter? Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade.

Vi kan inte radera dina uppgifter i de fall det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Övrigt

Vi strävar efter att tillgodose våra kunders önskemål och krav på bästa vis enligt dessa villkor. I det fall du saknar en vara eller produkt eller på annat vis vill komma med förslag på hur vi kan förbättra vår verksamhet uppmanar vi er att ta kontakt med oss.

 

 

Produkter

Handla

Information